گاززدایی التراسونیک

گاززدایی در دستگاه شستشوی التراسونیک قبل از عملیات شستسو انجام می شود. زیرا اگر گاز محسور شده ای در محلول التراسونیک باشد،  شستشو التراسونیک به درستی صورت نمی گیرد.

بنابراین اگر هنگام ایجاد حباب خلاء در اثر کاویتاسیون، گاز محسور شده ای در محلول التراسونیک وجود داشته باشد. گازهای ایجاد شده هنگام شستشو جای حباب های خلاء را می گیرد و عملیات شستشو به درستی انجام نمی شود. 

مراحل گاززدایی التراسونیک

  1. تنظیم دمای دستگاه شستشوی التراسونیک (60 درجه سانتی گراد)
  2. ریختن مایع مخصوص شستشو در مخزن دستگاه شستشوی التراسونیک
  3. روشن نمودن ترنسدیسور های دستگاه التراسونیک تا زمانی که هیچ حبابی داخل مخزن شستشو تشکیل نشود
  4. بعد از گاز زدایی محلول شستشو، نمونه مورد نظر داخل مخزن شستشو قرار داده می شود(در هر بار تعویض مایع دستگاه التراسونیک، گاززدایی باید انجام شود)
گاززدایی التراسونیک چیست
گاززدایی التراسونیک قبل از عملیات شستشو انجام می شود زیرا اگر گاز محسور شده ای در محلول التراسونیک باشد، عملیات شستشو به درستی صورت نمی گیرد.

گاززدای التراسونیک چگونه انجام می شود


وقتی محلول التراسونیک وارد مخزن دستگاه می شود ممکن است حباب های هوا درون محلول شستشوی به دام بیفتند. این حباب ها می توانند اثرات منفی روی شستشوی دستگاه التراسویک داشته باشند.بنابراین برای از بین بردن حباب ها و بهبود کارایی فرایند شستشو، مرحله‌ای به نام گاززردایی التراسونیک انجام می شود. این فرایند شامل حذف هوا و دیگر گازها از مایع التراسونیک است.که باعث می شود حباب از محلول شستشو اتراسونیک حذف شده و کارایی دستگاه افزایش یابد.