دستگاه شستشوی التراسونیک مخصوص عینک

1.معرفی دستگاه شستشوی التراسونیک

دستگاه شستشوی التراسونیک عینک بر اساس عملکرد امواج صوتی طراحی و ساخته می شود. دستگاه شستشوی التراسونیک امواجی با فرکانس بالا را برای از بین بردن ذرات آلودگی، روغن ها و چربی ها منتشر می کند. دستگاه شستشو التراسونیک برای تمیز کردن قطعاتی مانند جواهرات، ابزارهای پزشکی، قطعات الکترونیکی و همچنین عینک بسیار مؤثر است.

2. اجزای دستگاه شستشوی التراسونیک عینک

دستگاه شستشوی التراسونیک از 4 قسمت اصلی تشکیل شده است که شامل محفظه، ترنسیدیوسر ، سیستم تغذیه، کنترل و مانیتورینگ می باشد. برخی از اجزا اصلی که در دستگاه شستشوی التراسونیک قرار می‌گیرند عبارتند از:

1.2محفظه

محفظه دستگاه شستشوی اولتراسونیک که معمولاً از استیل ضد زنگ ساخته شده و  عینک یا قطعات کوچک داخل آن قرار می‌گیرند.

2.2ترنسدیوسر (ترنسد یوسر التراسونیک)

ترنسدیوسر به عنوان منبع اصلی امواج التراسونیک عملکرده و سنسور التراسونیک محسوب می شود. 

3.2سیستم تنظیم زمان و قدرت

 در دستگاه‌های شستشوی اولتراسونیک می توان مدت زمان شستشو و شدت امواج را بر اساس نیاز و نوع موادی که در دستگاه قرار دارند، تنظیم کرد.

4.2مایع شستشوی التراسونیک

امواج التراسونیک به تنهایی نمی توانند آلودگی را از سطح قطعات جدا کنند به همین دلیل از  مایع شستشوی مخصوص که در آن مواد شیمیایی  قرار دارد استفاده می شود. مایع شستشوی درست و مناسب اهمیت زیادی در عملکرد دستگاه شستشوی التراسونیک دارد.

3.عملکرد دستگاه شستشوی التراسونیک

 دستگاه شستشوی اولتراسونیک  با استفاده از امواج صوتی عمل شستشوی عینک را انجام می دهد. دستگاه التراسونیک با فرستادن امواج صوتی با فرکانس بیش از 20 کیلوهرتز باعث جدا شدن و از بین بردن ذرات کثیف و روغنی موجود بر روی عینک می‌شود. دستگاه التراسونیک  دارای یک مخزن آب و یک ترنسدیوسر است. آب درون مخزن با امواج صوتی فرکانس بالا مرتعش شده و این ارتعاشات صوتی، ذرات آلودگی، روغن ها و سایر ذرات موجود در عینک را از بین می برد. استفاده از دستگاه شستشوی التراسونیک برای تمیز کردن عینک، شامل موارد زیر می باشد:

1.3 پر کردن محفظه آب دستگاه التراسونیک با آب معمولی یا محلول شستشو

2.3 قرار دادن عینک ها در محفظه آب یا محلول به طوری که کاملاً داخل آن قرار بگیرد

3.3  تنظیم زمان و قدرت امواج التراسونیک