1.معرفی دستگاه شستشوی التراسونیک چند مرحله ای

دستگاه شستشوی التراسونیک چند مرحله ای شرکت نیوساد سازه یک دستگاه برای شستشوی و تمیز کردن قطعات است. در دستگاه شستشوی التراسونیک بعد از ورود قطعات به قسمت شستشو از چند مرحله دیگر نیز عبور می کنند.

2- امواج التراسونیک

امواج التراسونیک، امواجی با فرکانس بالا هستند که برای تمیز کردن قطعات در دستگاه شستشوی التراسونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرکانس این امواج معمولاً بیش از حدود 20 کیلوهرتز قرار دارد، که به عنوان حد بالای قدرت شنوایی انسان تعریف می‌شود.

3. دستگاه شستشوی التراسونیک Ultrasonic Cleaner Machine

دستگاه شستشوی اولتراسونیک (Ultrasonic Cleaner Machine) با ایجاد امواج التراسونیک (فراصوت) قطعات را تمیز می کند. امواج التراسونیک به دلیل داشتن فرکانس بالا، قابلیت انتشار بسیار دقیق در محیط را دارند. امواج التراسونیک وقتی در مایع شستشوی مخصوص تولید و انتشار می‌یابند، باعث تشکیل حباب‌های کوچک و ریز در مایع می‌شوند. این حباب‌ها به عنوان جسم‌ مکانیکی عمل کرده و  روغن‌ها و آلودگی‌ها را از سطح قطعات جدا می‌کنند.

4.کاربرد دستگاه شستشوی التراسونیک چند مرحله ای 

کاربرد اصلی دستگاه شستشوی چند مرحله‌ای در صنایع مختلف مانند تجهیزات پتروشیمی، ابزارهای پزشکی و و غیره اشاره کرد. بنابراین، دستگاه شستشوی التراسونیک با کاربردهای گسترده  به یک ابزار بسیار مفید و مؤثر برای شستشوی دقیق قطعات تبدیل شده است.

دستگاه شستشوی التراسونیک شرکت نیوساد سازه  درخشش بالایی به قطعات می دهدکه باعث شده از محصولات تمیز لذت ببرید. دستگاه شستشوی التراسونیک  به علت قدرت بالا و کارایی آن، بهبود کیفیت و کاهش هزینه بهره‌وری صنایع را فراهم می‌کند.

5.معرفی اجزای دستگاه شستشوی التراسونیک چند مرحله ای

دستگاه شستشوي التراسونيك چند مرحله ای از دو بخش اصلی تشکیل شده است. این دستگاه شامل مخزن ها و مراحل مختلف دستگاه (شستشو، آبکشی، خشک کن و غیره) و قسمت کنترل و مانیتورینگ است. در ادامه هر دو بخش به طور کامل توضیح داده می شود:

 1.5.مخزن ها و مراحل مختلف دستگاه

مخزن‌ها برای نگهداری قطعات، محلول‌های شستشو و دیگر مواد مورد نیاز در فرآیندهای مختلف دستگاه التراسونیک چند مرحله ای استفاده می‌شوند. این مراحل با توجه به نیاز مشتری می تواند 1 تا 12 مرحله یا بیشتر باشد. دستگاه التراسونیک چند مرحله ای ترکیبی از  شستشوی التراسونیک، ابکشی، بافر، جت آب، خشک کن، خنثی سازی اسید و باز و غیره است.

بنابر این مخازن دستگاه شستشوی اولتراسونیک محیطی هستند که قطعات قرار می‌گیرند تا تحت تأثیر امواج فراصوت شسته شوند. مخازن اغلب از جنس استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) ساخته شده‌اند، تا مقابل ارتعاشات و فشارهای تولید شده توسط امواج فراصوت مقاومت کنند. به طور خلاصه، مخازن دستگاه شستشوی التراسونیک نقش حیاتی‌ در کارایی و کیفیت دستگاه دارند. آنها باید بتوانند محلول شستشو را حفظ کنند، امواج فراصوتی را به خوبی انتشار دهند، مقاومتی مناسب در برابر ارتعاشات داشته باشند.

 1.1.5 مخزن شستشو التراسونیک 

 مخرن دستگاه مهمترین قسمت دستگاه است که فرایند شستشو در آن صورت می گیرد.  مخزن دستگاهشامل باکس های التراسونیک، سبد شستشوی نمونه، مخزن جدا کننده روغن از آب (Oil Separator)، هیتر، سیستم فیلتراسیون و شیر تخلیه است. قسمت کنترل و مانیتورینگ شامل تابلو برق، ژنراتور های التراسونیک، کنترلر PLC و نمایشگر HMI جهت تنظیمات مربوط به شستشو و نمایش آنها می باشد.

   1.1.1.5باکس التراسونیک

باکس التراسونیک برای تولید امواج التراسونیک برای تشکیل حباب‌ها و انجام عملیات شستشوی اصلی به کار می‌رود. باکس های التراسونیک داری پیزو الکتریک یا تعدادی ترنسدیوسرهای (بسته به حجم مخزن) متصل به ژنراتور می باشد که امواج التراسونیک را در مخزن شستشو تولید می کنند. ترنسدیوسرهای اولتراسونیک در دو دیواره و کف مخزن اصلي نصب می شوند.

2.5 قسمت کنترل و مانیتورینگ:

قسمت کنترل دستگاه التراسونیک چند مرحله ای دارای قسمت هایی برای تنظیم و نمایش پارامترهای مانند زمان شستشو، قدرت التراسونیک و دما است.

6.ویژگی دستگاه شستشوی التراسونیک

  • ترکیب مراحل مختلف شستشو (شستشوی التراسونیک، ابکشی، بافر، جت آب، خشک کن، خنثی سازی اسید و باز، پوشش محافظ موقت و غیره) بسته به نیاز مشتری
  • جنس بدنه و مخزن دستگاه استیل ( L316- 304L)
  • قابلیت تنظیم دما و زما
  • طراحی خاص سبد به منظور قرار دادن نمونه با ابعاد و اندازه های مختلف و قرار گیری صحیح در مخزن التراسونیک از جنس استیل   304L -316L
دستگاه شستشوی التراسونیک چند مرحله ای
دستگاه شستشوی التراسونیک چند مرحله ای شرکت نیوساد سازه یک دستگاه برای شستشوی و تمیز کردن قطعات است. در دستگاه شستشوی التراسونیک بعد از ورود قطعات به قسمت شستشو از چند مرحله دیگر نیز عبور می کنند