باکس شستشوی التراسونیک

باکس شستشوی التراسونیک

 باکس التراسونیک Ultrasonic Transducer BOX

باکس التراسونیک برای انتشار امواج التراسونیک در دستگاه شستشوی التراسونیک استفاده می شود. باکس های شستشو با انتشار امواج التراسونیک داخل مخزن دستگاه و انتقال آن به محلول شستشوی التراسونیک، آلودگی را از سطح قطعات جدا می‌کند. باکس شستشوی التراسونیک در دستگاه شستشوی التراسونیک رومیزی، تک مرحله ای، دو مرحله ای، چند مرحله ای ، رباتیک ، شستشوی التراسونیک با PCE و TCE و دستگاه شستشوی عینک استفاده می شود.

2. کاربرد باکس التراسونیک

باکس شستشو با ایجاد امواج التراسونیک برای پاکسازی قطعات کاربرد دارد. باکس‌های شستشوی در انواع صنایع مانند خودروسازی، الکترونیک، پزشکی، لوازم خانگی و صنعتی، ساخت و تجهیزات لوازم و ابزارآلات استفاده گسترده‌ای دارند. 

3. اجزای تشکیل دهنده

باکس های شستشو از محفظه باکس، ترنسدیوسر و ژنراتور تشکیل شده است، که در ادامه هر سه قسمت به طور کامل توضیح داده می شود:

1.3 محفظه 

باکس مخصوص التراسونیک از محفظه‌ای از جنس استنلس استیل 304L یا 316L که در برابر محلول شیمیایی و ضربه‌های مکانیکی مقاوم باشد تشکیل شده است. استنلس استیل استفاده شده در بدنه با کس می‌تواند باعث جلوگیری از خرابی ناشی از تماس با مواد شیمیایی شود.

2.3 ترنسدیوسر

ترنسدیوسر (Transducer) در باکس های شستشوی التراسونیک وظیفه تولید امواج التراسونیک را بر عهده دارد. از ترنسدیوسر با فرکانس و توان مناسب برای تولید امواج التراسونیک استفاده می شود. ترنسدیوسرها به عنوان سنسور التراسونیک باعث ایجاد و انتشار امواج در محلول شستشو التراسونیک می‌شوند. ترانسدیوسر در باکس های شستشوی نزدیک محلول شستشو قرار می‌گیرد. ترنسدیوسر با تولید امواج باعث ایجاد ارتعاشات مکانیکی در محلول می‌شود. این ارتعاشات بسیار قوی و با فرکانس بالا هستند و ذرات کثیف و آلوده را از قطعات جدا می‌کنند.

3.3: ژنراتور

4 عملکرد

باکس شستشوی التراسونیک با اننتشار امواج التراسونیک و انتقال آن به محلول شستشو رسوبات، کثیفی، روغن و هر گونه آلودگی از قطعات جدا شده و تمام سطح قطعه و جاهایی که به راحتی در دسترس نیست تمیز می شوند.

5. عوامل مهم برای ساخت باکس‌

 تیم متخصص شرکت نیوساد سازه باکس های  شستشوی التراسونیک را طوری طراحی کرده که که امواج  به طور یکنواخت در کل مخزن شستشو گسترش یابد. استفاده از مواد با کیفیت و انتخاب صحیح ترنسدیوسرهای از عوامل کلیدی برای ساخت باکس های با کیفیت در شرکت نیوساد سازه می باشد. عوامل مهم در طراحی و ساخت باکس های شستشوی شرکت نیوساد سازه به منظور بهبود عملکرد و ایمنی آنها عبارتند از:

1.5 بدنه باکس 

استفاده از مواد مقاوم در برابر ارتعاشات، آب و حلال‌ها، مانند استنلس استیل می‌توان از خرابی باکس به دلیل تماس با مواد شیمیایی جلوگیری کند همچنین استفاده از ترنسدیوسرهای با کیفیت باعث افزایش طول عمر باکس شستشوی و در نهات افزایش کارکرد و عمر دستگاه شسشتوی التراسونیک می شود. طراحی اصولی بدنه، محل قرارگیری صحیح ترنسدیوسر و جزئیات باکس، باعث ایجاد عملکرد بهینه باکس شستشو می شود. همچنین طراحی درست باکس ها می‌تواند تأثیر صدای تولید شده توسط امواج التراسونیک را کاهش دهد. 

2.5 ابعاد باکس التراسونک و تعداد ترنسدیوسر

ابعاد باکس های شستشو با توجه به اندازه قطعات قرار است در دستگاه شسته شوند تعیین می شود.تعداد ترنسدیوسرهای به ظرفیت باکس های شستشوی بستگی دارد.

3.5 کنترل و تایمر

سیستم کنترل و تایمر می‌تواند باعث تنظیم دقیق زمان شستشو و قدرت امواج التراسونیک شود.

4.5 ترنسدیوسر

ترنسدیوسرها با فرکانس و توان مناسب برای تولید امواج التراسونیک جدا سازی آلودگی از سطح قطعات استفاده می شود.

5.5 ایمنی

فیوز باعث افزایش ایمنی شده و از ایجاد حوادث احتمالی جلوگیری می کند

6. ویژگی فنی باکس التراسونیک شرکت نیوساد سازه

1.6 توان التراسونیک

توان ترنسدیوسرها در باکس التراسونیک شرکت نیوساد سازه عموماً بین 50 وات تا 3000 وات متغیر است. این مقدار توان معمولاً بر اساس نیازها و اندازه دستگاه شستشوی التراسونیک و میزان قدرت مورد نیاز برای شستشوی قطعات تعیین می‌شود. نیاز به توان بیشتر ممکن است در دستگاه‌های شستشوی التراسونیکی با اندازه بزرگتر و قابلیت شستشوی قطعات بزرگتر و مقدار بیشتری از قطعات، مورد نیاز باشد. در این حالت، توان بالاتر ترنسدیوسرها برای تأمین قدرت لازم و ایجاد امواج استفاده می‌شود. به عنوان مثال، برای دستگاه‌های خانگی کوچک ممکن است توان ترنسدیوسرها در حدود 50 تا 100 وات باشد. در مقابل، برای دستگاه‌های صنعتی بزرگتر و قدرتمند، توان ترنسدیوسرها بیشتر 1000 وات است.

2.6 ابعاد باکس 

ابعاد باکس شستشوی التراسونیک شرکت نیوساد سازه بر اساس توان التراسونیک طراحی و ساخته می شود 

3.6 جنس بدنه

جنس بدنه باکس از استنلس استیل 304L یا 316L است

4.6 تعداد ترنسدیوسر 

منبع:

http://newsadsazeh.com